We gebruiken cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. Deze cookies optimaliseren uw online acties door betere prestaties en gepersonaliseerde functies te bieden. Indien u gebruik blijft maken van onze website zonder de instellingen te wijzigen, gaat u ermee akkoord dat wij cookies toepassen. Bekijk ons cookiebeleid.
Inloggen
Kies uw taal
ALGEMENE VOORWAARDEN
 

Dit document bevat de algemene voorwaarden voor de Polis die U hebt afgesloten. De vetgedrukte woorden die U in dit document tegenkomt worden gedefinieerd in deel C. Definities.

Uw Polis bestaat uit Uw Polisblad en deze algemene voorwaarden, die U beide per e-mail zal ontvangen of hebt ontvangen bij het afsluiten van deze Bandenverzekering. U kunt deze documenten na Uw aankoop te allen tijde raadplegen in Mijn Account.

Dit Product wordt verkocht door PSA Insurance Solutions Ltd., een online verkoopplatform. PSA Insurance Solutions Limited is een Verzekeringsagent die optreedt voor PSA Insurance Ltd.

Uw Polisblad bevat de gegevens van Uw dekking, de Banden die U hebt gekozen om te verzekeren en wanneer de dekking begint en afloopt. Gelieve ervoor te zorgen dat de gegevens te allen tijde correct zijn.

Lees deze Polis a.u.b. aandachtig en zorg ervoor dat U de voorwaarden begrijpt en er volledig mee akkoord gaat. Wanneer dit niet het geval is, kan dit resulteren in problemen bij de uitbetaling van een schadeclaim en kan dit ertoe leiden dat de Polis zijn geldigheid verliest.

De Bandenverzekering is een allriskverzekering, wat betekent dat U verzekerd bent voor elke oorzaak die leidt tot de verzekerde gebeurtenis zoals beschreven in deel D.Waarvoor bent U verzekerd behalve voor de gebeurtenissen die specifiek worden uitgesloten in deel F. Wat wordt NIET gedekt en in deel G. Algemene Uitsluitingen-lijst van deze Polis.

De dekking die U hebt afgesloten treedt in werking op de dag waarop U klikt op “Registratie aanvaarden” en U wordt gedekt gedurende de Verzekerde Periode die is vermeld op de meest recente versie van Uw Polisblad.


PSA Insurance Limited: De Verzekeraar,
een bedrijf dat met goedkeuring van de Malta Financial Services Authority verzekeringswerkzaamheden uitvoert onder registratienummer C44567 en dat in Nederland werkzaam is in het kader van de vrijheid van dienstverlening. Maatschappelijke zetel: MIB House, 53, Abate Rigord Street, XBX1122 Ta’ Xbiex, Malta.

EN

U: De intekenaar en Verzekerde persoon die in deze Polis wordt vermeld en die voldoet aan alle volgende Toelatingscriteria die tijdens het registratieproces van toepassing zijn:

  • U hebt nieuwe Banden gekocht binnen de laatste 30 (dertig) dagen na het afsluiten van deze Polis;
  • U woont in Nederland;
  • De Band/en is/zijn of wordt/worden gemonteerd op een voertuig voor privégebruik.
C. DEFINITIES
 

De woorden of uitdrukkingen die hieronder worden vermeld hebben de volgende betekenis telkens wanneer ze in deze Polis worden vermeld, ze zullen telkens Vetgedrukt zijn.

Agent: Betekent PSA Insurance Solutions Ltd., Staat voor PSA Insurance Solutions Ltd., een bedrijf dat gevolmachtigd is om op te treden als verzekeringsagent voor PSA Insurance Ltd. en dat in Nederland mag optreden als verzekeringstussenpersoon in het kader van de vrijheid van dienstverlening zoals bepaald door de Malta Financial Services Authority (MFSA) onder het registratienummer C83206. Maatschappelijke zetel: MIB House, 53, Abate Rigord Street, XBX1122 Ta’ Xbiex, Malta.

Band/en: Betekent de banden die op het verzekerde Voertuig zijn gemonteerd volgens de specificaties van de fabrikant, elk merk dat U hebt gekocht voor privégebruik en als nieuw, binnen de laatste dertig (30) dagen na aankoop van deze Polis, zoals gedefinieerd in de bijlage van deze Polis.

Bedenktijd: Betekent de periode van dertig (30) volledige kalenderdagen vanaf de Ingangsdatum of vanaf de dag waarop U Uw Polis ontvangt, als dit na de Ingangsdatum is, en waarin u deze Polis kunt opzeggen zonder dat U daarvoor een reden moet geven. De enige voorwaarde is dat U geen schadeclaim(s) mag hebben ingediend in deze periode van 30 dagen [1].

Claim limiet: Is het maximale bedrag dat kan worden gecompenseerd onder deze Polis. Dit wordt uitgelegd in Deel E. Wat is Uw Claim limiet en waar van toepassing weergegeven op Uw Polisblad.

Geografisch gebied: Betekent het gebied waarin deze Polis dekking voor U voorziet, zoals beschreven op Uw Polisblad.

Ingangsdatum: De datum vanaf wanneer deze Polis voor alle partijen wettelijk bindend wordt.

Lichtmetalen velgen: De lichtmetalen velgen die van de oorspronkelijke specificaties van Uw voertuig zijn en die aanwezig waren op Uw voertuig op het moment dat U het voertuig kocht.

Mijn Account: Betekent het beveiligde gedeelte van de website www.psa-insurance-solutions.nl, waarin U kunt inloggen aan de hand van een gebruikersnaam en wachtwoord. Het bevat Uw Polis en andere documenten die nodig zijn voor het beheer van Uw Polis.

Ongebruikte deel van de Premie: Is gelijk aan Uw Verzekeringspremie inclusief belastingen, bijdragen en parafiscale heffingen, die U al hebt betaald maal het resterende aantal dagen dat door Uw laatste betaling nog wordt gedekt en dan gedeeld door het totale aantal dagen dat door Uw laatste betaling werd gedekt.

Onopzettelijke Schade: Betekent elke totale of gedeeltelijke schade aan de verzekerde Band(en) veroorzaakt door externe middelen en die het gebruik ervan belemmert. Diefstal en vandalisme zijn ook inbegrepen.

Polis: Verwijst naar uw Polisblad(en) en deze Algemene voorwaarden

Polisblad: Betekent het document dat de gegevens met betrekking tot deze Polis bevat en dat is gebaseerd op de informatie die U hebt verstrekt.

Reparateur: Betekent een professioneel reparatiebedrijf van Banden en/of Lichtmetalen velgen.

Reparatiekosten: Betekent de redelijke kosten van elke bandenreparatie, waaronder levering, intern en extern onderzoek, demonteren van Banden van de velg/monteren van banden op de velg, Uitlijnen van de auto en Uitbalanceren van de wielen, en de kosten van de vervangingen die nodig zijn om een reparatie onder deze Polis te voltooien. De omvang van de dekking is afhankelijk van de gekozen optie tijdens de inschrijving, die wordt weergegeven in het gedeelte Polisdetails van Uw Polis.

Toelatingscriteria: Het geheel van vereisten waaraan moet zijn voldaan opdat U deze Polis zou kunnen afsluiten.

Vervangende band: Betekent een band met dezelfde specificaties als de band die moet worden vervangen en wordt vermeld in Uw Polisblad. Een Vervangende band is niet automatisch meeverzekerd en een nieuwe polis is vereist als U het wilt verzekeren.

Verzekeraar/Wij/We/Ons/Onze: PSA Insurance Limited, Reg; C44567 is een naamloze vennootschap naar Maltese wet, met haar maatschappelijke zetel op: MIB House, 53 Abate Rigord Street, Ta’ Xbiex, XBX1122 Malta. PSA Insurance Limited is bevoegd om zaken te doen in het kader van de Insurance Business Act en gematigd om verzekeringsactiviteiten in Nederland uit te oefenen op grond van de bepalingen inzake het vrij verrichten van diensten door de Maltese autoriteit voor financiële dienstverlening (MFSA, Notabile Road, Attard BKR 3000, Malta).

Verzekerde/U/Uw: Betekent de persoon die op het Polisblad is vermeld.

Verzekeringsperiode: Betekent de data waarop deze Polis van kracht is, zoals aangegeven in Uw Polisblad.

Verzekeringspremie: Dit is het bedrag dat U hebt betaald voor de dekking die wordt geboden onder deze Polis, inclusief eventuele belastingen/toeslagen die verschuldigd zijn aan de respectieve autoriteiten in het land waar deze Polis is gekocht. De Verzekeringspremie staat op Uw Polisblad.

D. WAARVOOR BENT U VERZEKERD

E. WAT IS HET MAXIMALE AAN U UITBETAALBARE BEDRAG

F. WAT WORDT NIET GEDEKT

Afhankelijk van het gekozen dekkingsniveau tijdens de afsluiting van Uw Polis dekken We de volgende kosten die voortvloeien uit Onopzettelijke Schade

 

Uw schadevergoeding die wordt uitbetaald in het kader van deze Polis zal onderhevig zijn aan de:

 
  
 
 

Wij bieden GEEN dekking als/voor:

 
 
 
 
 
 

D.1. Vervangingskosten Band/en, als Uw Band economisch of technisch onherstelbaar is.

Dit wordt uitgebreid naar een extra Band op dezelfde as geplaatst en verzekerd binnen deze Polis; indien het slijtageverschil tussen de genoemde extra Band en de Vervangende Band indruist tegen de verkeersveiligheidsregels van Nederland.

 D.2. Reparatiekosten Band/en.

 D.3. Uitlijnings-, uitbalancerings- en montagekosten.

D.4. Reparatiekosten Lichtmetalen velgen inclusief afvlakking.

 
 

E.1. De limiet van schadevergoeding van 150 € per Vervangende band voor D.1.

E.2. Als het ongeval zich voordoet na 30 dagen vanaf de aankoopdatum van de Polis, houden Wij rekening met een vermindering van 25% van Uw schadevergoeding wegens slijtage.

E.3. De limiet van schadevergoeding van 30 € per Reparatie van elke Band voor D.2.

E.4. De limiet van schadevergoeding van 250 € per Band voor D.3. 

E.5. De limiet van schadevergoeding van 150 € per Band voor D.4. 

F.1. Zie deel G. Algemene Uitsluitingen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
  
G. ALGEMENE UITSLUITINGEN


We dekken geen kosten die voortvloeien uit Onopzettelijke Schade veroorzaakt door of als gevolg van:

G.1. Auto-ongevallen;

G.2. Slecht gemonteerde Banden;

G.3. Oneigenlijk gebruik van Banden;

G.4. Slijtage en corrosie;

G.5. Racen of sportactiviteiten;

G.6. Uw nalatigheid en/of opzettelijke acties;

G.7. Fabricagefouten;

G.8. Oorlog, stakingen en burgerlijke opschudding en natuurrampen.

Bovendien verstrekken we geen dekking:

G.9. Voor Reparatiekosten, tenzij U hebt ingetekend op opties 2 of 3 van deze Polis;

G.10. Voor uitlijnings-, uitbalancerings- en montagekosten en Reparatiekosten van Lichtmetalen velgen, tenzij U hebt ingetekend op optie 3 van deze Polis;

G.11. Alle andere financiële verliezen of schade die U mogelijk lijdt als gevolg van schade aan de Band/en of Lichtmetalen velgen;

G.12. Als uw Band/en of Lichtmetalen velgen beschadigd zijn door een gebeurtenis die als niet Onopzettelijk wordt beschouwd;

G.13. Als U geen bewijs kunt leveren van de vernietigde Band.

 

U moet de volgende instructies volgen om aanspraak te maken op de volledige dekking van Uw Polis. Als U deze instructies niet volgt, is het mogelijk dat We weigeren Uw schadeclaim te behandelen.

H.1. Neem in geval van Onopzettelijke Schade contact op met de Verzekeraar om Uw schadeclaim in te dienen via het online schadeclaimmeldingsformulier dat toegankelijk is via deze link: www.psa-insurance-solutions.nl.

H.2. U moet Uw claim binnen tien (10) dagen vanaf het moment waarop U de schade oploopt indienen.

H.3. U moet de volgende documenten bezorgen aan de Verzekeraar:

H.3.1. Een kopie van de originele aankoopbon(nen) van gekochte Band/en;

H.3.2. Een kopie van de originele bon(nen) van de Vervangende band/en;

H.3.3. Een attest van een Reparateur waarin staat dat/of:

    • De Band niet kan worden gerepareerd in het geval van een vervangende claim;
    • Een Reparatierekening in het geval van een reparatieclaim voor Band/en en/of Lichtmetalen velgen als u Reparaties van Lichtmetalen velgen claimt onder optie 3;
    • Mogelijke oorzaak van de schade en aard;
    • Het is noodzakelijk (of anderszins) om het tweede wiel op dezelfde as te vervangen, ook ondertekend door de klant.

H.3.4. Foto's van de beschadigde Band/en en/of Lichtmetalen velgen waarop ook het serienummer te zien is.

Voorafgaand aan de acceptatie van een schadegeval onder deze Polis behouden Wij het recht voor om extra documenten op te vragen die nodig worden geacht om Uw schadeaangifte te bevestigen.

H.4. We verbinden ons ertoe U de schadevergoeding waar U recht op heeft uit te betalen binnen de dertig (30) dagen na ontvangst van het schadeaangifteformulier, op voorwaarde dat U ons alle documenten hebt bezorgd zoals beschreven in de bovenstaande lijst H.3, en dat Uw schade binnen de dekking van de Polis valt.


I.1. Zorgplicht

U moet redelijke voorzorgsmaatregelen nemen om in het geval van een Ongeval verdere schade te vermijden.

I.2. Onderhoudsvereisten

Alle redelijke stappen moeten worden genomen om Onopzettelijke Schade aan Uw Banden en/of Lichtmetalen velgen te vermijden.

I.3. Fraude

U mag niet op een frauduleuze manier handelen. Als U of iemand die in Uw naam handelt:

  • Een schadegeval indient in het kader van deze Polis, wetende dat de schadeclaim op eender welke manier vals of frauduleus overdreven is; of
  • Een verklaring aflegt ter ondersteuning van een schadegeval, wetende dat de verklaring op eender welke manier vals is; of
  • Een document indient ter ondersteuning van een schade, wetende dat het document op eender welke manier vals of vervalst is; of
  • Een schadegeval indient met betrekking tot enig verlies veroorzaakt door Uw opzettelijke handeling of met Uw medeplichtigheid. 

Dan:

  • Zullen We de schadeclaim niet uitbetalen;
  • Zullen We andere schadeclaims die onder de Polis werden ingediend of zullen worden ingediend niet uitbetalen;
  • Behouden We Ons het recht voor de Polis nietig te verklaren;
  • Behouden We Ons het recht voor om aan U een terugbetaling te vragen van alle bedragen die in het kader van deze Polis al werden uitbetaald;
  • Zullen We de Verzekeringspremie niet terugbetalen;
  • Behouden We Ons het recht voor de politie op de hoogte te brengen van de omstandigheden.
I.4. Meldingsplicht

De Polis werd opgesteld op basis van gegevens die U aan Ons hebt verstrekt over Uzelf en Uw Banden. U moet Ons informeren over wijzigingen van deze gegevens. Als u wijzigingen niet meldt, kan dat Uw recht op dekking onder deze Polis doen vervallen [2]. We zullen U dan op de hoogte brengen van de wijziging van de voorwaarden. U moet Ons op de hoogte brengen van elke wijziging van de gegevens die U hebt verstrekt binnen de tien (10) dagen nadat U zelf van de wijziging op de hoogte was.

I.5. De toepasselijke wet voor deze Polis

Tenzij schriftelijk iets anders werd afgesproken, is de Nederlandse wet van toepassing op deze Polis. Als er een geschil ontstaat, dan zal dit enkel worden behandeld door de rechtbanken van Nederland.

I.6. Bepalingen inzake verjaring

Alle rechtsvorderingen die worden ingediend in het kader van een verzekeringscontract worden enkel aanvaard wanneer dit gebeurt binnen de drie (3) jaar vanaf de dag waarop de verzekerde voor het eerst op de hoogte was van de schadeclaim [3]. De verjaringstermijn is in Nederland bij wet vastgelegd, waardoor Wij noch U deze termijn of de redenen voor stuiting van deze termijn kunnen veranderen.

De verjaringstermijn wordt onderbroken door één van de volgende oorzaken [4]:

  • een schriftelijke verklaring waarmee een schadeclaim wordt ingediend;
  • erkenning van de schadeclaim of duidelijke verwerping van de schadeclaim door de verzekeraar;           

Wanneer Uw vordering tegen de Verzekeraar voortvloeit uit een recht of compensatie uitgeoefend door een derde partij, gaat de verjaringstermijn in op de dag waarop deze derde partij een rechtsprocedure tegen U heeft ingesteld of schadeloos is gesteld door de Verzekeraar.  

 

U/Wij kunt/kunnen Uw Polis beëindigen of annuleren in de volgende gevallen:

Wat We aan U zullen terugbetalen en hoe:

K.1. U kunt Uw Polis annuleren tijdens de Bedenktermijn.

Vul het formulier in het vragengedeelte van onze website in: www.psa-insurance-solutions.nl of stuur een aangetekende brief binnen de dertig (30) dagen te rekenen vanaf de Ingangsdatum of vanaf de dag waarop U Uw Polis hebt ontvangen, als dit na de Ingangsdatum is, waarin U uw Polis kunt annuleren zonder dat U de reden moet opgeven. Hier is een voorbeeld van wat U kunt schrijven om de annulering aan te vragen:

“Ik, ondergetekende [voornaam en familienaam], wonend te [adres], geef hierbij te kennen dat ik de verzekeringspolis [polisnummer] wens te annuleren.

Datum [gelieve in te vullen] Handtekening [Uw handtekening]"

Op voorwaarde dat U geen schadegeval hebt ingediend, zullen We U Uw Verzekeringspremie terugbetalen.

K.2. U mag Uw Polis tijdens de Verzekerde Periode te allen tijde en om welke reden dan ook beëindigen.

Vul het formulier in het vragengedeelte van onze website in: www.psa-insurance-solutions.nl.

Op voorwaarde dat U geen schadegeval hebt ingediend, zullen We U binnen de dertig (30) dagen het proportioneel Ongebruikte deel van Uw Verzekeringspremie terugbetalen.

K.3. We kunnen Uw Polis annuleren of beëindigen als U opzettelijk of onopzettelijke informatie over het risico niet of verkeerd aan Ons hebt meegedeeld.

We zullen u een schriftelijke mededeling sturen per aangetekend schrijven of per e-mail binnen de twee maanden nadat we uw wangedrag hebben ontdekt, waardoor uw polis veertien (14) dagen later nietig zal worden. Volgens ons goeddunken zullen we:

  • U de mogelijkheid bieden deze polis te behouden tegen een bijkomende verzekeringspremie.
  • In het geval van het onopzettelijk niet doorgeven of verkeerd doorgeven van gegevens [5], uw polis beëindigen en u het proportioneel onbenutte deel van uw verzekeringspremie [6] terugbetalen vanaf de dag dat we ons bewust werden van de wijziging. Op voorwaarde dat er gedurende de verzekerde periode geen schadeclaims zijn uitbetaald.

In het geval van het opzettelijk niet doorgeven of verkeerd doorgeven van gegevens uw polis beëindigen en U uw verzekeringspremie [7] terugbetalen, op voorwaarde dat er gedurende de verzekerde periode geen schadeclaims zijn uitbetaald,

K.4. We kunnen Uw Polis beëindigen als U Uw Verzekeringspremie niet of niet volledig betaalt [8] binnen de veertien (14) dagen van de vervaldatum zoals vermeld in onze formele kennisgeving.

We behouden ons het recht voor U een aangetekend schrijven te sturen met een formele berichtgeving, en als de Verzekeringspremie nog steeds niet is betaald:

- binnen de veertien (14) dagen nadat we deze formele berichtgeving hebben verstuurd, kunnen We deze Polis opschorten of beëindigen;

Als U Uw Verzekeringspremie tijdens de periode van opschorting betaalt, zal Uw Polis terug actief worden om 00.00u de dag nadat we de betaling voor Uw Verzekeringspremie hebben ontvangen.

K.5. Wij kunnen Uw Polis beëindigen indien er een directe of indirecte bekendgemaakte verandering in het risico is die niet in overeenstemming is met de Toelatingscriteria van deze Polis.

We zullen U een beëindigingsbericht sturen binnen dertig (30) dagen nadat we Uw bekendgemaakte veranderingsaanvraag hebben ontvangen.

 

Op voorwaarde dat U geen schadegeval hebt ingediend, zullen We U binnen de dertig (30) dagen het proportioneel ongebruikte deel van Uw Verzekeringspremie [9] terugbetalen.


Deze polis is onderworpen aan de Nederlandse wetkeving.

Als u vragen hebt over deze polis, dan kunt u ons contacteren via het formulier dat u kunt vinden in de klachtengedeelte van de website: https://www.psa-insurance-solutions.nl/klacht.

We verbinden ons ertoe om U binnen de tien (10) werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen en binnen de vijftien (15) dagen Uw klacht te behandelen nadat we alle documenten hebben ontvangen die nodig zijn om de klacht te onderzoeken.

Als U niet tevreden bent met het antwoord dat door Ons wordt gegeven met betrekking tot Uw klacht, dan kunt U:

  • Het geschil schriftelijk doorverwijzen naar het Office of the Arbiter for Financial Services (OAFS) op http://financialarbiter.org.mt/en/Pages/Home.aspx en de formulieren indienen waarvan sprake is op bovengenoemde website;
  • Het geschil doorverwijzen naar de Nederlandse toezichthoudende instantie, de AFM (Autoriteit Financiële Markten).

U hebt te allen tijde het recht om een geschil met betrekking tot deze Polis voor de Nederlandse rechtbanken te brengen.

M. GEGEVENSBESCHERMING  
 

Tijdens de online inschrijving geeft U toestemming en stemt U vrij en zonder voorbehoud in met de verwerking van persoonsgegevens door Ons.

We informeren U dat Uw gegevens worden verzameld en verwerkt door PSA Insurance Limited, geïdentificeerd als Verwerkingsverantwoordelijke, voor de volgende doeleinden: (i) de afsluiting, het beheer en de uitvoering van Uw verzekeringscontracten, (ii) de strijd tegen het witwassen van geld, (iii) bestrijding van verzekeringsfraude, en (iv) het analyseren van Uw gegevens en het vergelijken met die van onze partners om onze producten en diensten te verbeteren. De ontvangers zijn PSA Insurance Solutions, PSA Insurance Manager en PSA Services.

Uw gegevens, die nodig zijn voor de verwerking, worden niet langer dan 10 jaar vanaf de laatste Vervaldatum of de laatste communicatie met de klant bewaard, afhankelijk van welke gebeurtenis zich het laatst voordoet.

We informeren U dat, bij het afsluiten van een Verzekeringspolis, het beantwoorden van bepaalde vragen verplicht is. In het geval van valse verklaringen of verzuim kunnen de gevolgen voor U de nietigheid van Uw contract zijn of de vermindering van de betaalde vergoedingen.

U hebt het recht op toegang, correctie, verwijdering van Uw gegevens, een recht op overdraagbaarheid van Uw gegevens, evenals een recht van beperking en verzet tegen verwerking. U kunt Uw recht uitoefenen door een e-mail te sturen naar psainsurance-privacy@mpsa.com of per post naar Data Protection Officer, PSA Insurance, 53, MIB House, Abate Rigord Street, Ta 'Xbiex, XBX1122, Malta.

U hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde nationale toezichthoudende autoriteit.

 

Het afsluiten van een Verzekeringspolis op de website www.psa-insurance-solutions.nl vertegenwoordigt de levering van een dienst die bestaat uit een verzekeringstransactie op afstand [10].

Een dienst die bestaat uit een verzekeringstransactie op afstand wordt geacht te zijn geleverd wanneer verzekeringstransacties worden geleverd aan een Verzekerde, hierbij gaat het over een natuurlijke persoon die niet handelt in een commerciële of professionele hoedanigheid, als onderdeel van een systeem voor verkoop op afstand of het leveren van diensten georganiseerd door de Verzekeraar of een verzekeringstussenpersoon die voor deze specifieke Polis enkel gebruikmaakt van communicatietechnologie op afstand, en dit tot en met het afsluiten van de Polis.

Deze Polis werd aangekocht op de website van PSA Insurance Solutions Ltd. nadat U alle nodige precontractuele informatie hebt ontvangen en doorgenomen.

Door ervoor te kiezen de Polis online aan te kopen, gaat U ermee akkoord dat elektronische middelen worden gebruikt voor het afsluiten en het beheer van Uw Verzekeringspolis [11]. 

U kunt toegang krijgen tot Uw Mijn Account met Uw gebruikersnaam en Uw wachtwoord. Het is aan U om ervoor te zorgen dat deze informatie vertrouwelijk blijft en om te waken over de veiligheid van Uw account. Om dit te doen, moet U deze informatie vertrouwelijk houden, na elke sessie uitloggen en Uw wachtwoord regelmatig veranderen.

Door een elektronische relatie aan te gaan, hebt U zich er bovendien uitdrukkelijk mee akkoord verklaard dat U correspondentie van Ons per e-mail wenst te ontvangen. Het e-mailadres dat U hebt opgegeven mag worden gebruikt voor het ontvangen van correspondentie. U verbindt zich hiermee om: (i) ons zo snel mogelijk te informeren als U Uw e-mailadres verandert door Uw persoonlijke contactgegevens in Uw Mijn Account aan te passen; (ii) de berichten die naar dit e-mailadres worden verzonden regelmatig te lezen.

We zullen de elektronische documenten bovendien onderhouden gedurende de volledige wettelijk verplichte onderhoudsperiode voor documenten. U kunt ons daarom gedurende deze periode vragen om deze documenten in elektronisch formaat naar U op te sturen door contact op te nemen met onze diensten [directe link naar formulier]. 

Gedocumenteerd overeenkomstbewijs

U gaat er bij deze mee akkoord:

  • Dat de ontvangst van Uw Polis in een e-mail verzonden naar het e-mailadres dat U hebt opgegeven, met vermelding van het feit dat Uw Polis elektronisch is ondertekend en beschikbaar is gesteld in Uw klantengedeelte Mijn Account, het equivalent is van de indiening van deze documenten.
  • Dat het feit dat de documenten in pdf-formaat kunnen worden gedownload en kunnen worden geprint betekend dat het karakter van het communicatiemedium voldoet aan de criteria van integriteit en duurzaamheid zoals vereist door de wet.
  • Dat de identificatie die voortvloeit uit de verklaring van Uw identiteit, adres en e-mailadres gelijkstaat aan identificatie [12].
  • Dat in het geval van een geschil de gegevens die door U werden verstrekt en de elektronische certificaten en handtekeningen of de analyse van de log die werd gebruikt in het kader van de digitale diensten door de rechtbank zullen worden aanvaard als bewijs van de gegevens en de feiten die ze bevatten en van de handtekeningen en authenticatieprocedures die ze behelzen;
  • Dat in het geval van een geschil de tijdstempels of de analyse van de log door de rechtbank zullen worden aanvaard als bewijs van de gegevens en de feiten die ze bevatten. Bewijs van de verbindingen die door U werden gemaakt en van andere elementen van identificatie of acties die door U werden ondernomen zal indien nodig worden achterhaald met behulp van de verbindingslogs die worden bijgehouden door de verzekeringsagent en met behulp van de computerbestanden die voor dergelijke doeleinden worden bijgehouden.

U erkent hierbij uitdrukkelijk dat door te klikken op de knop “VALIDEREN” en op "ACCEPTEREN en INSCHRIJVEN":

  • U Uw akkoord geeft voor de volledige inhoud van Uw Polis.
  • Dit gelijkwaardig is aan een elektronische handtekening.
  • U aan Uw Polis dezelfde juridische waarde toekent als aan een document dat handmatig werd ondertekend [13].
[1] In overeenkomst met artikel 6:230x1 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek. 
[2] In overeenkomst met artikel 7:928 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek. 
[3] In overeenkomst met artikel 7:942-1 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek.
[4] In overeenkomst met artikel 7:942-2 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek.
[5] In overeenkomst met artikel 7:929-1 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek.
[6] In overeenkomst met artikel 7:939 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek. 
[7] In overeenkomst met artikel 7:929-2 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek.
[8] In overeenkomst met artikel 7:934 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek.
[9]In overeenkomst met artikel 7:939 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek. 
[10] In overeenkomst met artikel 76:230x van het Nederlands Burgerlijk Wetboek. 
[11] In overeenkomst met artikels 7:933-2 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek en het Besluit inzake elektronisch verkeer in de context van een verzekeringscontract.
[12] In overeenstemming met de Nederlandse wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme.
[13] In overeenstemming met artikels 3:15a en 7:932-1 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek.
NL2XCOMP01
© PSA Insurance Solutions
PSA Insurance Solutions Ltd Reg.-Nr.: C83206 is een venootschap met beperkte aansprakelijkheid onder de Maltese wetgeving, met hoofdkantoor te: Mediterranean Building, 53 Abate Rigord Street, Ta’ Xbiex, XBX1122 Malta, Tel + 356 22 58 34 92. Deze onderneming is geregistreerd om op te treden als verzekeringsagent in overeen-stemming met de Insurance Intermediaries Act 2006 van de Malta Financial Services Authority (MFSA), Notabile Road, Attard BKR 3000, Malta.
back